donderdag 24 januari 2013

Sakker de bakker...

Beetje vreemde kreet .. toch ?

Wel, dat was een uitroep van mijn oma (zaliger) als er iets niet naar haar zin ging. Krachttermen waren nog niet zo gebruikelijk toen. Maar dit gaat dus over bakkers. Baksters eigenlijk, want de vrouw van een collega is bakster van vreselijk heerlijke taarten en "dergelijke dingen meer"  )Ook weer zo´n term uit een ver verleden'.

Nu vernam ik van haar laatste aanwinst, een KitchenAid keukenrobot. En omdat ze nog een taart voor mij moet maken wil ik haar te vriend houden, dus ik heb een ´personalized Kitchen Aid Cap´ gemaakt voor Frieda´s Bakery, zoals ik haar keukentje maar noem.

De kap komt van het opensource Thingiversum, maar de initialen heb ik er slim in gezet.

Frieda´s Bakery

Dit was mijn eerste test met het door mij bedacht `Multy Color Single Layer Inlay Protocol`. 

Ikschrijf in Opencad een tekst, die ik op zijn kop zet en laat zakken zodat slechts één laagdikte boven het platform komt. Het deel onder het platform haal ik er in de software van af. Het object dat ik ga maken krijgt een Booleaans verschil, dus daar wordt de tekst in uitgespaard. Nu komt de truuk:

eerst de tekst printen, dan de filament wisselen en dan de rest printen. Gaaaaffff.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten