vrijdag 15 maart 2013

At You Servo's

Nee, dit gaat niet over Pim Fortuin. Maar de woordspeling vond ik wel toepasselijk :-)

Deze post gaat weer over het ROFI project en wel over het pas maken van de servo besturing.
In de shoppinglist zaten servo's die in Nederland niet met de bedoelde horns werden vergezeld. Gelukkig heeft een ROFI builder daar op ingespeeld op mijn verzoek en heeft hij nieuwe horns ontwikkeld voor 3d printing.



Dat reselultaat ziet er in eerste instantie niet slecht uit:
Uiteindelijk heb ik er 12 nodig maar ik heb er eerst maar eens 2 geprint om te kijken of alles past.

Laat dat nou niet het geval wezen: Ze passen perfect in de uitsparingen van de ROFI onderdelen, maar ze passen niet over de tandkrans van de servo's.


Gelukkig is daar de altijd behulpzame heat-gun !

Allereerst heb ik een hex-wrench 5mm (zeg maar inbus) flink verhit.
Natuurlijk brand je dan je handen dus beter hem in een bankschroef te klemmen:










Vervolgens de servo horn over de hete inbussleutel heen en weer gedraaid:

En tenslotte, de nog warme uitsparing over de servo gedrukt en af laten koelen.:
Resultaat: een stevige verbinding die vertrouwen geeft in de toekomst :-)









Uiteindelijk heb ik ze allemaal maar geprint:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten