zondag 19 juni 2016

Madonna

Tja, je bent óf religieus, óf houdt van muziek, óf....... je hebt een beeld gekocht dat toevallig zo heet.

Laat dat laatste nu het geval wezen :-)



Dit betreft het beeld "Madonna", een sculptuur van mijn vriend Paul Kassing.

Nou is het nadeel voor een kunstenaar, als hij een werk verkoopt, dat hij alleen de foto's nog heeft :-)
Echter in mijn geval kon ik daar iets aan doen. Ik heb namelijk die mooie 3d Scanner .... (Zie een vorige posting).

En met die scanner heb ik het beeld gescanned. Dat ziet er dan zó uit:


Fraai gelukt al zeg ik het zelf!
Maar een scan is niet veel meer dan een mooie foto, dus wat schet je daar mee op? Nou ja... een scan kan worden omgezet in een stereolitografisch bestand, en zogenaamde .STL file. En een .STL file kan worden opgeknipt in laagjes Gcode. En toeval of niet.... Gcode is nou nét dat formaat waar een 3d printer een object van kan uitprinten. :-)

En dáár ging het precies om.
Dit is dan zo'n printje:



En als je ook nog een mooie grijze wilt hebben, dan zien ze er samen zó uit:



Paul is er erg blij mee, en dat begrijp ik wel. Het is een vreselijk mooi beeld !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten