dinsdag 13 maart 2012

Community

Waar begin ik aan?

De Orca wordt verkocht als een DIY (do it yourself) kit. Dus je betaalt een hoop geld voor een hoop onderdelen. Daarna besteed je een hoop tijd en na waarschijnlijk een hoop ergernis heb je dan een 3d Printer..... hoop ik :-)

Maar deze wereld is er een van open-hardware, open-software en open-mind. Dat laatste hoop ik eigenlijk want er is een scala aan forums te vinden in reprap wereld.

In mijn onderzoeksfase had ik daar (http://forums.reprap.org/list.php?47) al diverse domme vragen gesteld om te komen tot een keuze van de door mij gewenste printer. Eigenlijk kreeg ik het toen al een beetje door: die reprap forums zijn niet zo heel actief. Stel een vraag en hij wordt 13x gelezen, maar niet beantwoord. En mocht er wel een antwoord of een discussie ontstaan, dan heb je het met 3 of 4 respondenten wel gehad. Dit is niet alleen in het NL forum zo, ook de engelstalige of onderwerp gerelateerde subfora van Forums.Reprap.Org leiden hieronder.

Maar goed, de community is er en ik zal pogen daar niet alleen vragen te stellen, maar tzt ook mijn ervaringen te delen met mensen die nog onbeholpener daar binnenvallen dan ikzelf :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten