dinsdag 26 juni 2012

Toontje Lager

Nee, ik zit nu niet opeens in de muziek.

Ik was al vanaf het begin dat ik op Thingiverse rondkeek vreselijk gecharmeerd van de geprintte kogellagers. En dan bedoel ik niet de samengestelde setjes, maar het lager dat in één gang wordt geprint met kogels en al.

Het downloaden van zo'n lager was snel gebeurd en na het slicen bleek dat het vrij klein werd, dus ik heb het een beetje opgeschaald. De eerste print mislukte falikant, want de kogels hadden wat support nodig omdat ze niet op het bouwplatform beginnen. Maar dat bleek al vrij snel, tenslotte blijf je er bij staan .. toch?

Opnieuw slicen, en nu met support, gaf een heel ander beeld. Na nog een zwakke poging met een andere temperatuur heb ik de filament verwisseld voor mijn nieuwe witte variant. Toen liep het op rolletjes (om een toepasselijke speling te verwoorden).


Tadaaaa....  Zijn ze mooi, of zijn ze mooi.
De onrechtmatigheden komen van het afsnijden van de support plastic.

Na enig gefrunnik aan de kogeltjes draaien ze als een tierelier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten